ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

کودک همسری در قزوین | ۲ دختر ۱۱ ساله عروس شدند

  • کد خبر: ۵۶۱۷۵
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
  • ۲
کودک همسری در قزوین | ۲ دختر ۱۱ ساله عروس شدند
چندی پیش مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که در بهار سال جاری هفت هزار دختربچه ۱۰ تا ۱۴ ساله در کشور ازدواج کرده و زوجیت آن‌ها به ثبت رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دختر 11 ساله در قزوین لباس عروس پوشیدند و به خانه بخت رفتند.

اینگونه کودک همسری و ازدواج ها بسیار مورد نقد قرار می گیرند و گاهی درباره برخی از این ازدواج های اجباری مقامات قضایی وارد عمل شده اند و پرونده هایی نیز در دادگستری ها تشکیل شده اند.

دختران دیگر در رده‌های سنی 12، 13، 14، 15 و 16 ساله به ترتیب 11، 13، 174، 224 و 262 مورد ثبت ازدواج را نشان می‌دهند.

چندی پیش مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که در بهار سال جاری هفت هزار دختربچه 10 تا 14 ساله در کشور ازدواج کرده و زوجیت آن‌ها به ثبت رسیده است.

ازدواج دختران با سنین پایین که تحت عنوان کودک همسری شناخته می‌شود همچنان مورد نظرات موافق و مخالف قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دختر ۱۱ ساله در قزوین لباس عروس پوشیدند و به خانه بخت رفتند.

اینگونه کودک همسری و ازدواج‌ها بسیار مورد نقد قرار می‌گیرند و گاهی درباره برخی از این ازدواج‌های اجباری مقامات قضایی وارد عمل شده اند و پرونده‌هایی نیز در دادگستری‌ها تشکیل شده اند.

دختران دیگر در رده‌های سنی ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ ساله به ترتیب ۱۱، ۱۳، ۱۷۴، ۲۲۴ و ۲۶۲ مورد ثبت ازدواج را نشان می‌دهند.

چندی پیش مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که در بهار سال جاری هفت هزار دختربچه ۱۰ تا ۱۴ ساله در کشور ازدواج کرده و زوجیت آن‌ها به ثبت رسیده است.

ازدواج دختران با سنین پایین که تحت عنوان کودک همسری شناخته می‌شود همچنان مورد نظرات موافق و مخالف قرار دارد.
منبع: رکنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
دولت که توهمه کاری دخالت میکنه خب تو این ازدواج های کم سن وسال هم میتونه دخالتی داشته باشه و ازدواج زیر ۱۸ سال راممنوع کند وبه محضر داران بگوید که زیر ۱۸ را عقد نکنن والا من که بیسوادم اینو میدونم چرا دلتمردان ایران نمیدونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
چون واسشون مهم نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->